fbpx

הַגָּשַׁת כִּתְבֵי יָד

הוצאת שְׁתַּיִם שמחה לקבל כתבי יד מעניינים בתחומי הסיפורת והעיון.

שימו לב – לצערנו ההוצאה אינה מוציאה ספרי ילדים מאוירים.

את כתבי היד יש לשלוח בפורמט וורד או פי-די-אף, בגודל 12 וברווח 1.5. 
אנא הקפידו לציין את שם המחבר בעמוד הראשן, ולצרף כתובת אי מייל ומספר טלפון להתקשרות.
כמו כן, אנא צרפו מכתב היכרות ובו פרטים ביוגרפיים על הכותב, ותיאור קצר של הספר.
כתבי יד מתקבלים באמצעות אי-מייל בלבד לכתובת info@2sfarim.com אנחנו נעשה כמיטב יכולתנו לקרוא את כתב היד ולחזור עם תשובה בהקדם האפשרי.

שתים בית הוצאה לאור

על תהליך הלקטורה שלנו

תהליך הלקטורה שלנו קפדני, אישי ועמוק. אנחנו מחפשות את הספרים שמעניינים אותנו, כאלה שנוכל לעשות איתם תהליך של עריכה שבסופו הספר יהיה שלם ומוכן. כמובן שמעבר לקריטריונים אובייקטיביים, חשוב לזכור שספרות היא גם עניין של טעם אישי.
חשוב לנו להגיד: אין סופר שלא חווה דחייה או כשלון. גם אנחנו יודעות כמה זה כואב, מפיל, מחליש ומייאש לקבל דחייה.
אבל הניסיון האישי שלנו, הן ככותבות והן כעורכות, הוא שאסור להתייאש. גם אם כתב היד נדחה אצלנו, או במקומות נוספים, אין זה בהכרח אומר שהוא לא ראוי. זה כן אומר שחשוב לחזור ולקרוא בו בעין ביקורתית, לנסות להבין מה עדיין לא מדויק או שלם בו, ואם צריך, לשוב ולתקן. אפשר גם להירשם לסדנת כתיבה טובה שעוסקת בתהליכי כתיבה, ולצלול לתוכו שוב ושוב ושוב.
בסוף, אנחנו כמעט יכולות להבטיח, עולים מעל פני המים, ורואים את היבשה באופק.

תפיסת העריכה שלנו

העריכה, כפי שאנחנו תופסות אותה היא תהליך של התמסרות הדדית ודיאלוג. יש הרבה מטפורות לתהליך העריכה, שככל תהליך דינמי הוא תמיד חמקמק ולמעשה נבנה מחדש בכל מפגש שבין כותב, טקסט ועורך.
כמו ביחסים, כמו בגידול ילדים, עריכה יכולה להיות מהלך שבו הסמכות והידע נמצאות אצל צד אחד של המשוואה. תפיסתנו הפוכה. אנחנו מאמינות במפגש משולש שבו ההבנות, הרצונות, האג’נדות, המחשבות והכיוונים שכל אחד מהצדדים (כולל הטקסט עצמו) מושכים אליו – מתהווים לכלל אמירה מגוונת מצד אחד, ומדויקת מצד שני.
הקריאה שלנו בתוך תהליך הקריאה איננה כזו ש”מחפשת פגמים” אלא כזו שמנסה להבין את מבנה העומק של היצירה. הקריאה שלנו אוהבת ובו בזמן מדויקת מאד.
בכל שלב וכמעט בכל סוגייה המחשבות שלנו הן בגדר המלצה. אנחנו ממליצות לסופרים לקבל את המלצותנו המבוססות על ניסיוננו הרב אך הסופר הוא מי שמחליט. הספר הוא שלו.
תהליך העריכה הוא מסע, והוא מסע משותף. לנוכחות של עורך קשוב יש ערך בהפגת בדידותו של הכותב, והשותפות המובנית בתהליך עריכה הדדי, סבלני, עמוק ואמיתי מאפשרת התפתחות וגדילה של טקסט עד למיצויו.

דילוג לתוכן